13 augusti

Förra onsdagen så packade vi i familjen samt hundar ihop oss i bilen och for upp till fjällen i några dagar. Alla hundar var med och alla i familjen vilket var supermysigt och något jag längtat till hela sommaren. 
Det blev en toppenbra fjällsemester, vi hade riktigt tur med vädret vilket gör allting lite bättre. Ena dagen så traskade jag och mina två bröder upp till Låktatjåkko-fjällstation, undrar om det där blev rättstavat, vilket är 9.5 km enkelväg med en stigning på 750 höjdmeter. Usch så jobbigt och kämpigt, kändes som att det aldrig tog slut... Men att ge upp fanns inte på kartan så dit tog vi oss. Väl där så åt jag och lillebror våfflor medan storebror besteg toppen på berget. Våfflan var nog den godaste jag ätit, eller så var det att jag gått ca 2 mil tur och retur för att få äta den.. Kan berätta att det kändes i rumpa och ben dagen efter att vi varit ute på äventyr dagen innan.. 
På söndagen bar det hemåt igen med både nöjda hundar och människor. 
Utöver vår lilla fjällsemester så har jag hunnit träna en hel del hund. Maya var halt i några dagar så hon fick vila lite men nu när hon är bra tränar vi på igen. Just nu mycket lydnad, är så taggad på att få tävla tvåan!
Med Bus tränar jag lite allt möjligt, men mycket fot-positionen.. Vilket jag tror har börjat lossna, peppar, peppar, ta i trä!
 
 

Kommentera här: