Tävlingen

Egentligen skulle det här inlägget kommit upp i söndags men vi fick lite strul med internetet under åskovädret...
 
Så kom tävlingshelgen då, Luleå BKs tredagarstävling. Jag hade anmält mig och Maya till alla tre dagarna i Lydnadsklass 1 för att förhoppningsvis ta hem LP1 samt Cavaliersällskapets Trippeldiplom, så jag kan säga att jag var lite, läs väldigt, nervös i fredags när vi körde igång. 
När vi var klara i fredags så ville jag mest skratta. Mina nerver hade smittats av på Maya som la sig ner när jag lämnade henne på inkallningen och därmed fick jag ropa två gånger samt la sig ner på ställandet. Så nervös som jag varit inför ställandet så kändes det inte så hopplöst trotsallt då hon gjort jättefina ställanden under uppvarmningen så något måste jag ha gjort annorlunda när vi var på plan. Så det var bara att fara hem och ladda om till lördagens tävling.
På lördagsmorgonen var det gassande sol och supervarmt. Åkte ner till älven och lät Maya bada innan så hon skulle få svalka sig, som tur var lyckades jag dra startnr 1 så vi fick köra innan det blivit ännu varmare. Nervöst att gå in först men skönt att bli klar. Och att vi sen gick in och satte ribban på 182.5 poäng var inte så dåligt och att alla moment gick bra också. Inte nog med att vi tog hem ett förstapris, vi vann klassen också! Klassens minsta hund fick stå högst på pallen! OM jag var stolt och glad.. 
På söndagen var jag ju självklart nervös igen då vi bara hade ett förstapris kvar att ta till LP1 men när vi gick in på plan så rann det som av. Jag visste ju att hon kunde, däremot var jag inte riktigt beredd på det lilla lyckorus som hon fick då hon sprang och hälsade på domaren, hoppade på tävlingsledaren samt kollade in lådan med apporterna i. Men som tur var skrattade bara domaren och vi fick med oss en tia i helhet för att hon tyckte att vi var glada och att det syntes att vi hade kul, vilket var otroligt kul att höra. Vi lyckades få ihop 174 poäng på söndagen och därmed vårt LP1, så jag kan väl säga att jag är otroligt glad, som vi har tränat inför den här helgen!
 
Nu fortsätter jag och Maya att träna inför klass 2 så vi förhoppningsvis kan starta i den till hösten. Så kul att träna med henne då man ser att hon verkligen tycker att det är kul! 
 
 

Kommentera här: