16 juni

Så idag gjorde jag det, jag anmälde mig och Maya till tre lydnadstävlingar. Nu är det allvar. Kändes bra att få en liten spark i rumpan med träningen. Så efter att jag anmält oss så fick det bli ett lydnadspass med alla mina fyrbenta. Idefix fick köra lite allt möjligt blandat med lite trix. Maya blev det lite nötande av ställande under gång och apportering. Vet inte om jag vågar säga att ställandet börjar bli bättre men det känns som att vi tar små steg framåt iallafall, det är bara att nöta! 
Med Bus tränar jag just nu mycket kontakt-övningar. Hon gör stora framsteg gällande ligg och stanna kvar. Så kul att träna med henne då hon älskar att arbeta. Man blir verkligen glad av det lilla lyckopillret! 
 
 
1 Morsan:

skriven

Nu jädrans är det bara att träna, nu finns det ingen återvändo! ;)

Kommentera här: